Cookie Consent by PrivacyPolicies.com
صفحه نخست / افغانستان / خروج نیروهای آمریکاه از افغانستان
Us-leaves-afghanistan-sep2021
Abzug aus AfghanistanFOTO: KAY NIETFELD/DPA

خروج نیروهای آمریکاه از افغانستان

خروج نیروهای آمریکاه از افغانستان

موضوع خروج نیروهای امریکاه از افغانستان میتواند ‌‌برمعادلات قدرت داخلی در کشور تاثیر بگزارد و احتمال اینکه تغیر مناسبات قدرت امکان دارد منجر به تغیر قدرت گردد افزایش درگیری و تشدید منازعات قومی و مذهبی از جمله آثار مهم خلا در قدرت است که میتواند جبهه بندی های سیاسی در افغانستان منجر گردد.
و میتوان گفت در صورت چنین یک وقوع تاثیر بسزا و تحت اشعاع قرار گرفتن دست آورد دست آورد های اجلاس بن باشد ودر صورت خروج ظرفیت توان وسطع عمل کرد‌ساختار‌امنیتی ونیرو‌های امنیتی ونیرو‌های دفاعی را تحت تاثیر قرار دهد و کاهش توانمندی رزمی ودفاعی نیرو‌های نظامی ممکن‌ است شیرازه ساختار دفاعی را از هم بپاشد و زمینه فرار سربازان وپوستن‌آنها به گرو های قومی را مساعد سازد وبا کوچک شدن بدنه ارتش‌حتا‌ امکان منحل شدن آن وجود خواهد داشت و یکی دیگر از پیامد های خروج‌ نیروهای خارجی تاثیر بسزایی بلای توسعه‌ بنادر دارد.

افغانستان با اهمیت که برای کشور های منطقه دارد به دلیل هزینه های زیادی که طی این سال ها به دولت های آن تحمیل کرده ‌جذابیتش را حدودی برای آنها از دست داده است با خروج نیرو های امریکا از افغانستان دولت های اروپایی دیگر دلیلی برای ادامه حضور خود در افعانستان نمیبیند و انها ‌ترجیع خواهند داد ‌تا این کشور را ترک کنند.

در باره AfghanPassion.com

به وب سایت, بزرگترین و مشهورترین شبکه اجتماعی افغانستان Afghanistan My Passion در فیسبوک خوش آمدید. برای تبلیغات و ارسال مطالب از مینو های سایت کار بگیرید و معلومات حاصل کنید. با سپاس فراوان تیم:

جالب است بخوانید

کنسرتی که بخاطر کمک به افغانستان دایر شده بود به جـ ـنگ خاتمه یافت

کنسرتی که بخاطر کمک به افغانستان دایر شده بود به جـ ـنگ خاتمه یافت گفته …

دیدگاهتان را بنویسید