Cookie Consent by PrivacyPolicies.com
صفحه نخست / آموزشی / مهمترین خواص شیر که باید بدانید!

مهمترین خواص شیر که باید بدانید!

مهمترین خواص شیر که باید بدانید!

کلسیم که نقش اساسی در شکل گیری و استحکام استخوانها و سلامت دندانها دارد از مهم ترین ترکیبات موجود در شیر است, فاسفر که برای بسیاری از واکنش های شیمیایی بدن و فعال کردن آنزایم ها لازم است و در رشد و ترمیم بافتی دخالت دارد,
در میان املاح موجود در شیر حضور داشته و به غیر از ان سدیم و پتاشیم که در تنظیم اسیدی و باز بودن سلول های بدن نقش ایفا می کنند, با خوردن شیر دریافت می شود اما مهم ترین خواص ان قرار زیر است.

نوشیدن شیر در بهبود علایم قاعدهگی که به نام سندرم پیش از قاعدگی معروف است, نقش به سزایی دارد بسیاری از خانم ها قبل از دوران قاعدگی دچار نشانه هایی از جمله افسردگی ،اختلالات خلقی،کمر درد و سر درد می شوند این افراد باید بدانند که مصرف شیر می تواند این نشانه ها را تسکین دهد, شیر برای داشتن ناخن ها، دندانها و موهایی سالم تر لازم است شیر چون کلسیم فراوان دارد.مصرفش به همرای ویتامین D باعث استحکام استخوانها ، دندانها و تقویت موها و پیشگیری از ریزش ان می شود .وجود کلسیم به همرای ویتامین A ، ویتامین های گروه B و پتاسیم مانع از نرم و نازک شدن موها می شود وبه درخشان شدن آن ها کمک فراوان می کند.

در باره AfghanPassion.com

به وب سایت, بزرگترین و مشهورترین شبکه اجتماعی افغانستان Afghanistan My Passion در فیسبوک خوش آمدید. برای تبلیغات و ارسال مطالب از مینو های سایت کار بگیرید و معلومات حاصل کنید. با سپاس فراوان تیم:

جالب است بخوانید

فواید پوست سیب برای سلامتی!

فواید پوست سیب برای سلامتی! یکی از میوه های بسیار خوشمزه سیب است. سیب دارای …

دیدگاهتان را بنویسید