Cookie Consent by PrivacyPolicies.com
صفحه نخست / Uncategorized / زنان نظامی دولت پیشین: به دست فراموشی سپرده شده‌ایم، وضعیت اقتصادی ما خراب و امنیت جانی نداریم!

زنان نظامی دولت پیشین: به دست فراموشی سپرده شده‌ایم، وضعیت اقتصادی ما خراب و امنیت جانی نداریم!

زنان نظامی دولت پیشین: به دست فراموشی سپرده شده‌ایم، وضعیت اقتصادی ما خراب و امنیت جانی نداریم!

آسواکانیوز(یک‌شبنه/۱۴قوس/۱۴۰۰): زنان نظامی دولت پیشین افغانستان با فرستادن نوار ویدیویی به آسواکا نیوز می‌گویند که در بی سرنوشتی کامل به سر می‌برند و هیچ نهادی به وضعیت آن‌ها نمی‌پردازد.

این منسوبان نظامی زن در دولت پیشین می‌گویند، آنان در ۲۰ سال گذشته در بخش های مختلف نظامی کار کرده‌اند و در این جریان کشته و زخمی داده‌اند تا برای افغانستان خدمت کرده و از اراضی کشور دفاع کنند؛ اما ام‌روز به دست فراموشی سپرده شده‌اند و از آنان کسی سراغی نمی‌گیرد.

آنان می‌افزایند که نه تنها جهان بل که هم‌وطنان شان نیز آن ها را فراموش کرده‌اند و بیش از چهار ماه می‌شود در خانه های شان در بند به سر می‌برند و هیچ گونه امنیت در خانه و در جامعه افغانستان ندارند.

این زنان می‌گویند، چهار ماه می‌شود که معاش‌ های شان را دریافت نکرده‌اند و در وضعیت بد اقتصادی قرار دارند و می افزایند: « چهار ماه می‌شود که سربازان نظامی دولت پیشین معاش نگرفته‌اند، در خانه لقمه نانی برای خوردن ندارند و کودکان ما گرسنه مانده اند، می‌گویند، در این چهار ماه سربازان دولت پیشن که بیکار شده‌اند نه کرایه پرداخت خانه های شان را دارند و نه هم پولی برای معیشت زنده‌گی شان.»

این زنان در نوار ویدیویی که ضبط کرده‌اند از جامعه جهانی و نهاد حامی زنان می‌پرسند: « چرا ما را تنها گذاشتید؟ چرا به آینده‌ی ما نمی رسید؟ ما تنها مانده‌ایم و تنها مبارزه می‌کنیم و مبارزه خواهیم کرد تا این که به هدف مشروع خود برسیم.»

آنان جامعه جهانی و نهاد های مدافع زنان را متهم می‌کنند که این نهاد ها ثابت ساختند که نمی‌خواهند از مردم افغانستان به ویژه زنان حمایت کنند: « برای ما ثابت شد که نه سازمان مللی وجود دارد، نه مدافع حقوق زنان وجود دارد و نه هم مدافع حقوق بشری در جهان وجود دارد.»

آنها می‌گویند سازمان ملل متحد، ناتو، آمریکا و دیگر نهاد های که در ۲۰ سال گذشته به نام زنان و نظامیان افغانستان کمک کردند، اکنون آن ها به دست فراموشی سپرده و هیچ‌گونه حمایتی از آنان نمی کنند.

پس از به قدرت رسیدن ط‌البان در افغانستان نظامیان دولت پیشین یا افغانستان را ترک کردند یا هم در خفا به سر می‌بردند و یا مشکل های اقتصادی دست و گریبان استند، در کنار این زنان نظامی نیز ادعا می‌کنند که همواره همکاران شان ترور می‌شوند.

ط‌البان با تسلط بر افغانستان عفو عمومی صادر کردند که نظامیان افغانستان را نیز شامل می‌شد؛ اما نهاد های جهانی به شمول سازمان دیدبان حقوق بشر گفته است که نیروهای ‌ط‌البان شماری از نظامیان پیشین افغانستان محکمه صحرایی و نا پدید کرده‌اند.

اما حکومت ط‌البان همواره کشته شدن نظامیان پیشین افغانستان را از سوی نیروهای ط‌البان رد کرده و آن را بی اساس می‌خواند.

در باره AfghanPassion.com

به وب سایت, بزرگترین و مشهورترین شبکه اجتماعی افغانستان Afghanistan My Passion در فیسبوک خوش آمدید. برای تبلیغات و ارسال مطالب از مینو های سایت کار بگیرید و معلومات حاصل کنید. با سپاس فراوان تیم:

دیدگاهتان را بنویسید