Cookie Consent by PrivacyPolicies.com
صفحه نخست / افغانستان / اردو- ارتش / در حدود ۲۰ کشور جهان درباره کشته شدن نظامیان پیشین افغان از سوی ط‌البان ابراز نگرانی کرده و خواهان توقف آن شدند!

در حدود ۲۰ کشور جهان درباره کشته شدن نظامیان پیشین افغان از سوی ط‌البان ابراز نگرانی کرده و خواهان توقف آن شدند!

آسواکانیوز(یک‌شنبه‌/۱۴قوس/۱۴۰۰): بیست کشور جهان به شمول آمریکا‌، اتحادیه اروپا، جاپان، بریتانیا،  و چند کشور دیگر با منتشر کردن اعلامیه‌ای نگرانی عمیق خود مبنی برگزارش دیدبان حقوق بشر درباره کشتن بدون محکمه نیروهای نظامی پیشین افغانستان در افغانستان یا نا پدید شدن آن ها توسط نیروهای طالبان، ابراز نگرانی کرده‌اند.

این اعلامیه که روز شنبه ۱۳ قوس منتشر شده است، در آن آمده که: «ما تاکید می ورزیم که چنین کشتارها نقض جدی حقوق بشر بوده و با اعلان عفو عمومی طالبان در مغایرت میباشد.» هم‌چنان این کشور ها از حکومت موقت ‌ط‌البان در افغانستان خواسته‌اند که عفو عمومی شان را تحقق بخشند و باید بند های آن در سراسر این کشور عملی و رعایت شود.

سازمان دیدبان حقوق بشر هفته گذشته گزارشی را نشر که در آن آمده بود که بیش از ۱۰۰ نیروی نظامی حکومت پیشین افغانستان در چهار ولایت این کشور از سوی ط‌البان اعدام صحرایی شده و شمار دیگر آن به گونه جبری نا پدید و پس از آن جسد های شان دریافت شده است.

در کنار این زیلاند جدید، کانادا، اوکراین، رومانیا و چند کشور اورپایی دیگر نیز درباره کشته شدن نیروهای نظامی حکومت پیشین افغانستان با منشتر کردن اعلامیه‌ای ابراز نگرانی کرده و گفته اند: «این کشتارها باید به صورت سریع و شفاف بررسی شوند و عاملین آن مسئول دانسته شوند، بخاطر جلوگیری از همچو کشتارها وناپدید کردنها در آینده باید در مورد آن معلومات بیشتر با مردم شریک شود.»

ط‌البان گزارش حقوق بشر درباره کشته شدن نظامیان پیشین افغانستان از سوی نیروهای شان در این کشور را رد کرده‌اند.

در باره AfghanPassion.com

به وب سایت, بزرگترین و مشهورترین شبکه اجتماعی افغانستان Afghanistan My Passion در فیسبوک خوش آمدید. برای تبلیغات و ارسال مطالب از مینو های سایت کار بگیرید و معلومات حاصل کنید. با سپاس فراوان تیم:

جالب است بخوانید

کنسرتی که بخاطر کمک به افغانستان دایر شده بود به جـ ـنگ خاتمه یافت

کنسرتی که بخاطر کمک به افغانستان دایر شده بود به جـ ـنگ خاتمه یافت گفته …

دیدگاهتان را بنویسید