Cookie Consent by PrivacyPolicies.com
صفحه نخست / افغانستان / خدمات صحی ‌در افغانستان
afghanistan-healthcare

خدمات صحی ‌در افغانستان

خدمات صحی ‌در افغانستان

تعداد زیادی از مردم همیشه از خدمات صحی شکایت میکنند مخصوصا عدم کنترول شفاخانه های شخصی این مراکز که بخاطر بزنس ‌ایجاد شده اند به ندرت توانسته اند به مداوای مریض موفق شوند چرا که افرادی را که جذب میکنن کسانی است که به پایان ترین حقوق استخدام میشوند چون این تعداد افراد تحصیلات را مخصوصا در بخش شخصی فرا گرفته اند پول پرداخته تحصیل کرده که نتیجه تحصیل خصوصی در افغانستان ناکام است وچون فرد یاد شده از شایستگی خوب برخوردار نیست کمتر در شفاخانه های معیاری پذیرش دارند شفاخانه های خصوصی از مردم پول زیاد اخذ میکنند وچون عدم تداوی درست در افغانستان مردم مجبور میشود به خارج از کشور بخاطر تداوی خود مراجعه کنند, با وجود پیشرفت تکنولوژی در بخش صحت هنوز هم مردم به بیرون از افغانستان مراجعه میکنن و مشکلات دیگری که دامن گیر مردم ما است نبود داکتران زن در اطراف ‌افغانستان است تعدادی زیادی از مردم اصلا اجازه نمیدهند خانم ویادختر شان نزد داکتر مرد مراجعه کند به این لحاظ مجبور میشود به مراکزی شخصی که زنان است و دارای تجربه کافی هم نیست‌ مراجعه نماید پس باید وزارت صحت در قیمت مراکز خصوصی صحی‌ توجه جدی نماید فعلا در افغانستان مسله کرونا وتست آن یگانه مرکزی که بخاطر تست مورد قبول وزارت صحت است لابراتوار سیتی است در حالیکه با گرانترین پول تست میگیرد اما نتیجه درست ندارد اینجا سوال وجود دارد که چرا سیتی؟ در حالیکه مردم در تداوی مراکز صحی ‌خصوصی همه را تجربه کرده اند که با یک دیگر هیچ فرق ندارند هم از گرفتن فیس وهم از گران قیمتی تداوی در زمانی که کرونا در افغانستان درسال‌۲۰۲۰ شدت گرفت ده مرکز صحی بکمک آقا خان در ده ولایت ایجاد گردید مانند ‌این همکاری همکاری های جهانی همواره دربخش‌ صحی موجود بوده اما هیچ گاه به مردم عرضه خدمات بصورت قانع کنند صورت نگرفته است.
وحال ‌هم واکسین ‌کرونا وزارت صحت اعلان کرده که تدارک واکسین ‌شش ماه را در برخواهد گرفت و این واکسین از جمله برنامه های کوواکس که یک برنامه جهانی برای کشور های فقیر وکم درامد ایجاد شده است.

در باره AfghanPassion.com

به وب سایت, بزرگترین و مشهورترین شبکه اجتماعی افغانستان Afghanistan My Passion در فیسبوک خوش آمدید. برای تبلیغات و ارسال مطالب از مینو های سایت کار بگیرید و معلومات حاصل کنید. با سپاس فراوان تیم:

جالب است بخوانید

کنسرتی که بخاطر کمک به افغانستان دایر شده بود به جـ ـنگ خاتمه یافت

کنسرتی که بخاطر کمک به افغانستان دایر شده بود به جـ ـنگ خاتمه یافت گفته …

دیدگاهتان را بنویسید