Cookie Consent by PrivacyPolicies.com
صفحه نخست / افغانستان / اردو- ارتش / نمایش تجهیزات نظامی افغانستان
Afghan-military

نمایش تجهیزات نظامی افغانستان

نمایش تجهیزات نظامی افغانستان

وزارت دفاع با به نمایش گذاشتن بخشی از توان نظامی هوایی ارتش ملی، گفته که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، توان دفاع مستقلانه بی‌حمایت هوایی نیروهای بین‌المللی را دارند, باید گفت که با وجود ضعف‌ها و کاستی‌های نیروهای امنیتی و دفاعی کشور و با توجه به این‌ که بخش‌های قابل ملاحظه قلمرو حاکمیت دولتی در کنترول طالبان است، هنوز هم باور به توانایی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور بسیار قوی است. مردم هم طرفدار نیروهای امنیتی هستند و هم به توانایی این نیروها باور دارند. در مقایسه با توان رزمی طالبان، توان رزمی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور به مراتب بلند است.

اما با این هم چند سوال در این رابطه وجود دارد:

۱-نیروهای امنیتی و دفاعی تا چه زمانی قادر به حفظ توانایی‌های کنونی هستند؟, ۲-نیروهای امنیتی، در صورت فروپاشی بیشتر سیاسی، چقدر از آسیب این فروپاشی در امان خواهند بود و چگونه؟,۳-قطع حمایت نظامی نیروهای بین‌المللی چه تاثیر تدریجی بالای توانایی نیروهای امنیتی داخلی خواهد گذاشت؟

باید گفت که کمتر تردیدی در توانایی کنونی نیروهای امنیتی ما وجود دارد اما مثلن هیچ تضمینی وجود ندارد که دوسال بعد نیز بتوان این را گفت. وقتی از توانایی یک نیروی نظامی سخن گفته می‌شود، بیشتر به آینده توجه معطوف می‌باشد, اگر نیروهای ما به تدریج تضعیف شوند و روند سیاست‌گذاری منطقه‌ای و جهانی معطوف به توان‌بخشی برای طالبان باشد و رهبری سیاسی حکومت همچنان درگیر مسایل قوی و سلیقه‌ای باشد ما به نقطه‌ای می‌رسیم که خطر فروپاشی نیروهای امنیتی بیشتر می‌شود. این خطر بزرگ‌تر از خطر فروپاشی سیاسی است, ایجاد یک کابینه حکومت کار سی روزه است و ایجاد یک ارتش کار سی‌ساله, مسولان نهادهای امنیتی نباید تحت تاثیر جو سیاسی حاکم به اظهار نظر غیر مسوولانه و دورنیاندیشانه در مورد نیروهای امنیتی بپردازند. آنان نباید اظهار نظر سیاسی داشته باشند.

در باره AfghanPassion.com

به وب سایت, بزرگترین و مشهورترین شبکه اجتماعی افغانستان Afghanistan My Passion در فیسبوک خوش آمدید. برای تبلیغات و ارسال مطالب از مینو های سایت کار بگیرید و معلومات حاصل کنید. با سپاس فراوان تیم:

جالب است بخوانید

کنسرتی که بخاطر کمک به افغانستان دایر شده بود به جـ ـنگ خاتمه یافت

کنسرتی که بخاطر کمک به افغانستان دایر شده بود به جـ ـنگ خاتمه یافت گفته …

دیدگاهتان را بنویسید