Cookie Consent by PrivacyPolicies.com
صفحه نخست / افغانستان / اردو- ارتش / قربانی دادن غیر نظامیان در افغانستان
Afghan-civilians-casualities
Men carry a coffin of one of the victims after a drone strike, in Khogyani district of Nangarhar province, Afghanistan September 19, 2019. REUTERS/Parwiz TPX IMAGES OF THE DAY - RC1388055020

قربانی دادن غیر نظامیان در افغانستان

قربانی دادن غیر نظامیان در افغانستان

موج ق-تل های هدفمند در افغانستان اغلب چهره های غیر نظامی جامعه مدنی رسانه ها قضایی و اداره های غیر نظامی میباشد درسال گزشته ازهرزمانی دیگر کرده بیشتر غیر نظامی ها جان خود را از دست دادن و باید یاد آور شد که زخمی های غیر نظامیان هم تعدادی زیاد شان معلولیت ومعیوبیت‌ پیدا میکنند که تازنده اند ور رنج فقر زنده گی را پیش میبرند چون دیگر توانایی کار را نمیداشته باشد, زمانی جوبایدن ریس جمهور امریکاه اعلان کرد نیروهایش را از افغانستان خارج میکند مردم عام بیشتر از پیش به تشویش شدند, در پی این اعلان طالبان از شرکت در نشست خود داری نمودند سخنگوی این گروه گفته بود زمانی که تمامی این نیرو ها از افغانستان خارج شد وتازمانی که بطور کامل از افغانستان خارج نشوند طالبان حاضر به هیچ نشستی که در آن تصمیم در مورد افغانستان گرفته شود نیست.

مذاکرات صلح افغانستان در دوحه که برپایه توافقی میان دولت امریکاه طالبان صورت گرفت خروج نیرو های امریکاه از خاک افغانستان تا اول ماه می سخن رفته بود وریس‌جمهور سابق امریکاه دونالدترامپ در آن زمان با هدف پایان به حضور نیروهای کشورش در افغانستان گفته بود که تا اول ماه می ۲۰۲۱ خارج میشوند و طالبان هم درمقابل اطمینان داده بود که اجازه عملیات از خاک افعانستان‌ را به گروه‌های افراطی ندهد.

درحال حاضر تعدادی بسیار کم از نیرو های امریکاه دردافعانستان حضور دارند جنگ رویا روی با نیرو های ضد دولتی قرار نمی گیرند در حالیکه ده سال پیش تعداد این سربازان به صد هزار می رسید حال مطرح بحث کشتار غیر نظامیان است که عامل تلفات غیر نظامیان طالبان است حال دیده میشود که افراد مسلح غیر مسول نیز در کشتار غیر نظامیان با عوامل مختلف دخیل است هنوز هم تعدادی از افراد که قبلا بنامهای مختلف نزد خود سلاح دارند از آن به عناوین مختلف استفاده سو میکنند

در باره AfghanPassion.com

به وب سایت, بزرگترین و مشهورترین شبکه اجتماعی افغانستان Afghanistan My Passion در فیسبوک خوش آمدید. برای تبلیغات و ارسال مطالب از مینو های سایت کار بگیرید و معلومات حاصل کنید. با سپاس فراوان تیم:

جالب است بخوانید

کنسرتی که بخاطر کمک به افغانستان دایر شده بود به جـ ـنگ خاتمه یافت

کنسرتی که بخاطر کمک به افغانستان دایر شده بود به جـ ـنگ خاتمه یافت گفته …

دیدگاهتان را بنویسید