Cookie Consent by PrivacyPolicies.com
صفحه نخست / صحت و سلامتی / دندانها و نحوه محافظت از آنها

دندانها و نحوه محافظت از آنها

دندانها و نحوه محافظت از آنها

دندان ها گرانبهاترین هدیه خدای متعال هستند زیرا ما با کمک این دندان ها از مزایای غذای خوب ، زیبا ، خوشمزه و مفید در سراسر جهان برخوردار هستیم, به عبارت دیگر ، با کمک این دندان ها می توانیم از انواع غذاهای دنیا لذت ببریم, اگر دندان های شما آسیب دیده ، چاک دار و کثیف شده باشد یا دندان های خود را از دست داده باشید ، به جای بهره مندی از هیچ غذایی در دنیا ، چیزی جز آسیب نمی بینید, شما بهتر می دانید که در بدن دو آسیاب برای هضم غذا وجود دارد ، یکی در دهان و دیگری در معده, دندان های آسیاب های دهانی وظیفه آسیاب ها را بر عهده دارند, غذا خرد می شود و غدد مری رطوبت و رطوبت خود را با هم ترکیب می کند تا آنها را نرم کند (غذا) و به معده می رود و مانند آسیاب دهان اما آرد چندین برابر بیشتر و به روده ها منتقل می شود, به طور خلاصه ، این چیزهای کوچک هنگامی که دندان های شما سفت ، سالم و تمیز باشد سرگرم کننده و مفید هستند! اگر دندان های شما کثیف و ریز باشد ، آیا میکروب هایی که همراه غذا دارید به معده ما وارد نمی شوند و آلوده نمی شوند؟ یا اینکه غذای نیمه جویده شده با کمک دندانهای نیمه شکسته و شکسته هضم ما را خراب نمی کند.

آره! البته که ممکن است, اما برای مراقبت از همه اینها ، باید از دندانهای خود بسیار مراقبت کنیم ، آنها را تمیز نگه داریم و از آنها در برابر آسیب محافظت کنیم, اما ممکن است بعد از غذا مسواک بزنیم ، غذای سرد و گرم یا چیزهای دیگر به طور هم زمان نخوریم ، قند زیاد استفاده نکنیم ، تابه و قهوه ای زیاد استفاده نکنیم, بلافاصله بعد از یک وعده غذایی گرم ، نوشیدن آب سرد یا یخ و بعد از یک وعده غذایی سرد ، خوردن غذای گرم و استفاده از ماهی تابه و ترب ، باعث ضعیف شدن لثه ها و باقی ماندن ماده سفید در دندان ها می شود, با از بین رفتن سفیدی ، نه تنها زیبایی دندان های شما از بین می رود ، بلکه قدرت دندان ها در برابر غذاهای سرد و گرم نیز از بین می رود, یعنی ناشی از سرما یا گرمای غذا است, همچنین ، اگر اشیا سخت مانند دندان ، آجیل ، کت سخت و غیره را بشکنید ، دندان های شما رویش می کند ، درد می گیرد و به دندان های شما آسیب می رساند, و اگر مراقب تمیز کردن دندانهای خود نباشید ، بوی بد می گیرید و دندان و معده شما خراب می شود, باید پنج بار دهان خود را بشوییم ، از مسواک یا مسواک استفاده کنیم و در صورت امکان لسیتین یا پراکسید هیدروژن را قبل از خواب ببلعیم تا میکروب های دندان را از بین ببریم, اگر به این کلمات ریز و کوچک توجه کنیم ، دندان های ما تا مدت ها سالم ، تمیز ، محکم و زیبا خواهند بود و می توانیم از نعمت های خداوند متعال به شکلی خوب و کامل بهره مند شویم.

در باره AfghanPassion.com

به وب سایت, بزرگترین و مشهورترین شبکه اجتماعی افغانستان Afghanistan My Passion در فیسبوک خوش آمدید. برای تبلیغات و ارسال مطالب از مینو های سایت کار بگیرید و معلومات حاصل کنید. با سپاس فراوان تیم:

جالب است بخوانید

فواید هندوانه برای سلامتی!

فواید هندوانه برای سلامتی! هندوانه میوه ای بسیار جالب ، شیرین و آبدار است. هندوانه …

دیدگاهتان را بنویسید